Menjelaskan Meter koloid perak

Menjelaskan Meter koloid perak

Unit pengukuran yang digunakan untuk mengira kandungan perak koloid dikenali sebagai Jumlah terlarut Solids. Ini dikenali sebagai TDS dalam bentuk singkatan dan ia digunakan untuk mengukur kepekatan bahan-bahan yang boleh didapati dalam asas air.

Hakikat bahawa colloidal silver adalah penggantungan dan bukan sebenar dibubarkan pose pepejal kesukaran ketika datang untuk mengukur bahan.

Pada asasnya koloid adalah zarah terampai di dalam medium cecair. Dalam kes ini zarah yang dirujukkan itu perak dengan medium cecair air.

Keberkesanan meter TDS

Meter TDS tidak benar-benar berkesan apabila ia datang untuk memberikan dengan tepat jumlah koloid perak di dalam bahan. Sebaliknya mereka bekerja dengan lebih tepat dari segi berukuran kesucian air.

Anda akan mendapati banyak daripada pengeluar TDS yang membawa kepada membuktikan had ini meter TDS. Walau bagaimanapun meter ini masih digunakan secara meluas untuk mengira kiraan koloid perak.

Pengeluar terkemuka bersetuju bahawa meter TDS tidak adalah alat yang sempurna untuk mengukur kiraan koloid. Sebaliknya ini adalah alat yang sempurna untuk mengukur kekotoran di dalam air suling anda.

Walaupun fakta bahawa meter TDS tidak mempunyai keupayaan untuk menyediakan kiraan koloid tepat mereka terus naik pangkat di internet untuk tujuan yang sama.

Dalam usaha untuk mendapatkan ppm yang tepat 100% anda akan diperlukan untuk menghantar sampel perak koloid anda ke makmal yang dilengkapi untuk menganalisis CS.

Walau bagaimanapun ini tidak akan dilaksanakan berhubung dengan masa dan wang yang anda akan perlu berbelanja. Ini adalah sebab mengapa anda mendapati kebanyakan orang hanya akan melekat dengan menggunakan meter TDS walaupun ketidaktepatan mereka.

Meter TDS akan memaparkan kiraan koloid dalam ppm TDS dalam bentuk bertulis. Ini kiraan yang agak tepat akan menjadi cukup baik apabila menggunakan bahan untuk tujuan asas.

Ini kerana dengan menggunakan meter TDS anda tidak akan perlu bergantung kepada tekaan untuk mengetahui kepekatan larutan CS anda.

Bagaimana TDS kerja meter

Kedua-dua DC CS dan voltan tinggi AC CS boleh dibuat untuk bekerja dengan meter TDS. Yang terkenal Merlins Super Perak telah diketahui bekerja dengan baik dengan meter ini.

Anda akan mencari yang terbaru selaras meter TDS untuk dibenamkan dengan dibina di pampasan suhu automatik. Dengan bantuan teknologi canggih anda boleh dengan mudah mengukur dan membaca kiraan ppm.

Meter TDS terkini dilengkapi dengan kes penutup plastik snap yang sangat kukuh. Anda juga akan mendapat pemutar skru barang kemas sekiranya anda perlu menentukurkan semula meter.

Untuk menguji meter TDS untuk bangun anda perlu mencelupkannya ke dalam air suling sehingga tahap maksimum seperti yang ditunjukkan pada meter. Jika ia memberi anda bacaan 0 maka peranti itu adalah tepat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar