Tips dan Nasihat Mencapai Sembelit Relief Asli

Tips dan Nasihat Mencapai Sembelit Relief Asli

Ramai orang yang mengalami sembelit akan menggunakan rawatan sembelit tradisi atau julap pada satu ketika. Jenis-jenis rawatan hanya merawat punca masalah ini dan tidak melihat punca. Antara produk-produk ini juga mengandungi bahan kimia yang berbahaya terutama apabila digunakan dalam tempoh masa yang panjang.

Terdapat beberapa rawatan melegakan sembelit semulajadi yang akan memberikan kelegaan daripada gejala-gejala anda dan mula untuk merawat masalah di perut, kolon dan usus yang menyebabkan sembelit anda.

Sembelit sendiri boleh menjadi malangnya atau sering sangat menyakitkan tetapi ia juga boleh menyebabkan masalah kesihatan lagi jika ia tidak ditangani dengan secukupnya. Sembelit adalah tanda masalah dengan usus atau penghadaman sistem dan mungkin bermakna nutrien tidak diserap cekap daripada makanan. Ini membawa kepada beberapa masalah termasuk parasit, kulit yang lemah, kurang tenaga, rasa 'off warna' atau penyakit yang lebih serius seperti kanser.

Sembelit semulajadi nasihat bantuan

Jika anda membuat beberapa perubahan mudah untuk gaya hidup harian anda dan melihat diet anda dengan teliti kebanyakan orang boleh mendapatkan bantuan daripada tanda-tanda mereka tanpa menggunakan julap atau ubat lain.

Cuba untuk memastikan diet anda mengandungi jumlah yang cukup serat kedua-dua larut dan tidak larut dengan memakan banyak bijirin mil penuh, buah-buahan segar dan sayur-sayuran. Kekurangan serat dalam diet adalah perkara biasa di negara-negara maju dan mungkin punca yang paling biasa sembelit. Jika anda rasa anda tidak boleh mendapatkan tahap yang disyorkan serat dalam diet anda mempertimbangkan untuk mengambil makanan tambahan serat.

Mulakan hari anda dengan meminum segelas air suam dengan memerah limau segar. Jika ini dilakukan secara berkala, anda akan mendapati sistem penghadaman anda bermula perlahan-lahan dan berkesan. Cuba untuk minum air yang baik, bersih di siang hari - berhati-hati dengan kopi, teh atau minuman ringan bergula.

Mengambil bahagian dalam senaman yang kerap, ia tidak perlu berat hanya biasa! Lakukan aktiviti membantu sistem badan anda berfungsi dengan berkesan.

Akhir sekali cuba untuk berehat! Tekanan telah terbukti menyebabkan sembelit dan masalah pencernaan yang lain. Oleh menenangkan fikiran anda, anda juga akan berehat dalam perut dan usus, ini akan meningkatkan pencernaan yang akan membantu dengan masalah sembelit anda.

Rawatan melegakan sembelit Asli

Orang yang mengalami jangka panjang sembelit kronik mungkin mendapati mereka memerlukan makanan tambahan untuk menyembuhkan sepenuhnya masalah mereka. Terdapat beberapa herba, seperti yang ditunjukkan di bawah, yang telah ditunjukkan untuk membantu melegakan gejala sembelit.

Black Walnut benih sekam: Meningkatkan pergerakan usus dan mengurangkan parasit usus
Bunga raya: Lubricates saluran usus
Cascara sagrada: Berfungsi sebagai julap semulajadi, merangsang pemindahan dari usus. Ia juga menggalakkan pengecutan otot dalam sistem penghadaman (tindakan peristalsis)
Akar Yucca: Bertindak sebagai julap dan merangsang pemindahan dari usus
Slippery Elm Bark serbuk: Memberikan kelegaan daripada pelbagai masalah usus / perut
Daun Passionflower: Melegakan satu usus dan menenangkan sistem penghadaman
Akar Marshmallow: Bertindak sebagai lendir, bahan melekit dengan kualiti pelekat
Produk sembelit Herba
Terdapat beberapa produk-produk ini ada, cuba untuk mencari produk yang benar-benar semulajadi (tanpa pengisi, bahan pengawet atau bahan tambahan) yang mengandungi pelbagai herba, termasuk yang disebut di atas. Juga mencari produk yang bertujuan untuk merawat kedua-dua gejala sembelit dan masalah sebenar tanpa menggunakan julap yang kuat atau ubat-ubatan. Cuba untuk memilih produk herba yang cuba, ujian dan dirumuskan secara profesional.

Anda juga mungkin mahu mempertimbangkan mengambil makanan tambahan serat yang mengandungi serat kedua-dua larut dan tidak larut.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar