Bagaimana Adakah Reflexology Berfungsi?

Bagaimana Adakah Reflexology Berfungsi?

Terdapat banyak teori - makhluk utama yang refleksologi bekerja melalui sistem saraf. Terdapat sebilangan besar hujung saraf di kaki, tangan dan telinga yang mana 3 peta refleksologi badan berada. Apabila ketidakseimbangan kesihatan berlaku, seperti leher, tersumbat pelbagai bahan kimia berkumpul dalam refleks leher kaki, tangan dan telinga.

Semakin lama terdapat ketegangan leher, lebih tebal tersumbat menjadi. Kerana impuls saraf mengalir dari hujung satu saraf ke permulaan seterusnya, tersumbat antara saraf akan mengurangkan jumlah tenaga saraf melalui badan. Tanpa cukup bekalan tenaga saraf dalam badan, bahagian dan fungsinya, tidak boleh melakukan dengan cara yang sihat.

Konsep ini digambarkan oleh kakisan yang terkumpul pada terminal bateri kereta. Semakin tebal kakisan, kurang arus elektrik mengalir dari bateri ke kereta. Kereta itu berjalan kasar. Untuk kereta berjalan lancar, hakisan perlu dibersihkan luar terminal bateri, supaya arus elektrik boleh mengalir sepenuhnya.

Jadi anda lihat, untuk leher untuk merasa lebih baik, tersumbat antara hujung saraf di leher refleks pada kaki, tangan dan telinga mesti dihapuskan, supaya semasa melalui saraf boleh mengalir sepenuhnya kepada badan lagi. Apabila aliran saraf penuh dipulihkan, badan boleh mengimbangkan dirinya dan adalah lebih mampu untuk pulih dengan sendirinya.

Reflexology bekerja untuk banyak sebab. Selain menormalkan bekalan saraf, bahan kimia bermanfaat dibebaskan semasa refleksologi. Satu kumpulan yang dikenali bahan kimia adalah endorfin - opiates semula jadi badan. Endorfin mendorong rasa kesejahteraan dan pengurang sakit semula jadi. Tekanan menyebabkan organ-organ dan kelenjar untuk menjadi sama ada terlalu aktif interaktif. Refleksologi membantu menormalkan fungsi badan, menstabilkan bawah atau di atas aktiviti aktif.

Jadi sebahagian daripada sebab-sebab orang menjadi lebih baik dengan mempunyai sesi refleksologi adalah bahawa bekalan tenaga saraf bertambah baik, terdapat peningkatan bahan kimia yang bermanfaat dan badan adalah normal.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar