Menggunakan Pemulihan semula jadi untuk menangani Sindrom Kelesuan Kronik

Menggunakan Pemulihan semula jadi untuk menangani Sindrom Kelesuan Kronik

Sindrom keletihan kronik (CFS) adalah suatu keadaan yang agak jarang berlaku. Ia dipercayai menjejaskan kira-kira 4 dalam setiap 1000 rakyat Amerika, usia 40. Sebagai keletihan biasanya lebih adalah tanda banyak penyakit yang berbeza, ia boleh menjadi sukar untuk mendiagnosis sindrom keletihan kronik.

CFS itu sendiri adalah suatu keadaan pelbagai sistemik yang boleh membawa kepada masalah yang serius seperti kemurungan, tindak balas sistem imun yang lemah dan masalah jantung atau pernafasan. Walaupun ia tidak boleh menjejaskan banyak rakyat Amerika, masalah yang berkaitan dengan CFS cukup penting yang seseorang yang mempunyai penyakit ini memerlukan rawatan. Rawatan keletihan kronik boleh menjadi saya dengan pelbagai ubat semula jadi.

Seperti banyak keadaan perubatan, sebahagian besar orang dengan sindrom keletihan kronik telah mencuba ubat semula jadi untuk membantu dengan masalah mereka. Ada yang mencadangkan bahawa L-carnitine boleh membantu mengurangkan beberapa masalah yang disebabkan oleh sindrom keletihan kronik.

Carnitine adalah sebatian ammonium terdiri dr empat, yang dikenali sebagai Quat, yang terdapat dalam lisin asid amino dan methionine. Ia telah terbukti adalah beberapa kajian untuk lebih membantu orang-orang yang menghadapi sindrom keletihan kronik. Faedah utama bahan ini adalah bahawa ia wujud secara semula jadi di dalam badan dan adalah makanan tambahan pemakanan herba semulajadi.

Dengan kejayaan carnitine, asid lemak lain telah dicadangkan sebagai alat bantuan untuk pesakit CFS. Banyak makanan tambahan semula jadi menggunakan asid lemak (EFA) dalam produk mereka. Lemak politaktepu adalah bahagian yang penting dalam diet yang sihat seseorang.

Sesetengah orang mungkin kekurangan nutrien ini dan boleh mengambil makanan tambahan seperti Omega-6 untuk menangani kesan pemakanan yang tidak betul. Sebahagian daripada makanan tambahan semula jadi juga boleh membawa kepada kesihatan jantung yang lebih baik, yang merupakan salah satu kesan sampingan yang berkaitan dengan keadaan ini. Bukan sahaja makanan tambahan ini membantu dengan kesan sampingan CFS, ia juga bertindak sebagai agen untuk merawat punca masalah itu.

Seperti masalah kesihatan, diet yang tidak wajar sering faktor. Ramai yang tidak menerima nutrisi yang betul badan mereka memerlukan kerana mereka mengambil terlalu banyak dihasilkan atau makanan yang diproses dan tidak cukup makanan keseluruhan sihat.

Satu kekurangan yang terdapat dalam sesetengah pesakit adalah magnesium. Sesetengah makanan tambahan mungkin mengandungi magnesium tambahan untuk menangani kekurangan dalam diet biasa. Makan makanan yang sihat yang lain sebagai tambahan kepada makanan tambahan sering boleh memerangi letih, gejala achy dan selesema yang berkaitan dengan CFS.

Adalah penting untuk ingat apa makanan tambahan adalah. Ia bertujuan untuk memaksimumkan gaya hidup yang sihat. Pertempuran sindrom keletihan anda mungkin bermakna mengubah diet dan senaman rutin. Di samping itu, mengambil makanan tambahan semula jadi boleh meningkatkan keupayaan badan untuk menjaga dirinya dalam cara yang sihat.

Terdapat banyak herba keletihan kronik yang boleh membantu dengan gejala-gejala ini, dan hidup dengan sindrom keletihan yang kronik boleh menjadi pengalaman yang sukar. Walaupun begitu, sentiasa ada harapan.

Merawat masalah itu tidak sentiasa memerlukan campur tangan perubatan. Selalunya, ia boleh menjadi satu tugas yang mudah untuk memastikan bahawa badan itu mendapat segala-galanya yang diperlukan untuk mengekalkan operasi yang sihat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar