Home Pemulihan Untuk Merawat Jangkitan Yis Tanpa Kesan Sampingan - Remedi Berkesan dan Selamat

Home Pemulihan Untuk Merawat Jangkitan Yis Tanpa Kesan Sampingan - Remedi Berkesan dan Selamat

Apabila ia datang untuk rawatan jangkitan yis, rawatan rumah adalah pilihan terbaik yang ada. Kandidiasis, lebih dikenali sebagai jangkitan yis adalah satu keadaan memalukan untuk berada di dalam. Walaupun tidak serius, ia boleh menimbulkan masalah kesihatan yang serius jika langkah yang mencukupi untuk rawatan tidak diambil.

Terdapat banyak kaedah untuk mengubati kandidiasis. Anda boleh sama ada mencari over-the-kaunter ubat-ubatan atau memilih untuk lebih selamat dan berkesan ubat buatan sendiri. Kelebihan mengubati dengan menggunakan kaedah rumah pemulihan adalah bahawa ini boleh didapati di rumah anda sendiri dan tidak perlu lari ke kedai farmasi.

Apa yang menyebabkan jangkitan yis?

Yis hadir secara semula jadi dalam tubuh manusia dalam jumlah yang mencukupi. Jangkitan yis berlaku apabila kuantiti yang baru yis dimasukkan ke dalam kawasan faraj atau apabila terdapat peningkatan yang besar dalam kuantiti ragi yang sudah ada di dalam faraj yang sepadan dengan bakteria normal. Juga, apabila bakteria normal dan perlindungan dihapuskan oleh penggunaan antibiotik, peluang untuk pendaraban kenaikan yis dan dengan itu menyerang tisu-tisu dan menyebabkan kerengsaan pada lapisan faraj.

Keadaan ini juga mengakibatkan disebabkan kecederaan kepada faraj dalam. Wanita yang mempunyai sistem imun yang lemah, mereka yang mempunyai penyakit kencing manis, mengandung atau mengambil pil perancang juga mudah terdedah kepada jangkitan ini. Gunakan semburan kebersihan faraj dan douches juga meningkatkan peluang untuk mendapatkan jangkitan ini.

Ubat rumah untuk jangkitan yis menyembuhkan:

Ini dianggap sebagai pilihan terbaik untuk merawat jangkitan yis. Kelebihan utama adalah bahawa terdapat tiada kesan sampingan yang berbahaya apabila ubat buatan digunakan. Candida albicans adalah satu sel tunggal yang bertanggungjawab untuk jangkitan yis dalam faraj. Ubat-ubatan ini telah digunakan sejak zaman berzaman untuk mengubati raksasa ini. Hampir setiap wanita telah melalui pengalaman ini di beberapa atau tempat yang lain di seluruh hayat mereka.

Sebelum anda menganggap ubat buatan sendiri untuk merawat itu, anda perlu memastikan bahawa keadaan anda memang bahawa jangkitan yis dengan memerhatikan gejala. Jika anda mempunyai pembakaran dan gatal-gatal sensasi semasa kencing dan semasa hubungan dan pelepasan cheesy, maka anda boleh yakin untuk jangkitan yis. Selepas anda mencari tanda-tanda ini, anda perlu untuk mendapatkan ia disahkan daripada doktor anda juga.

Satu ubat rumah biasa untuk merawat jangkitan yis adalah yogurt. Ia mengandungi bakteria penting yang bersaing baki dalam persekitaran faraj. Anda perlu memohon pada kawasan yang terjejas dua kali sehari sehingga jangkitan itu hilang.

Satu lagi remedi semulajadi adalah bahawa teh minyak pokok yang boleh anda gunakan beberapa titik pada tampon dan masukkan dalam faraj anda. Kebanyakan orang mendapati kelegaan sepenuhnya hanya dalam beberapa hari. Ubat-ubat lain termasuk madu, bawang putih dan cuka.

Jika anda memilih untuk rawatan rumah untuk merawat jangkitan yis tanpa kesan sampingan, ubat-ubatan semula jadi adalah pertaruhan terbaik anda. Tetapi anda perlu berhati-hati beberapa dalam menggunakan douches, pil kawalan kelahiran, steroid dan antibiotik apabila merawat diri anda dengan ubat-ubatan buatan sendiri.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar