Kuasa Penyembuhan Licorice

Kuasa Penyembuhan Licorice

Kebanyakan orang tahu likuoris sebagai gula-gula, tetapi herba ini adalah salah satu daripada ubat-ubat herba yang paling banyak digunakan dan dikaji. Ia mempunyai penghormatan sebagai salah satu makanan pertama yang akan dikaji oleh program makanan eksperimen AS Institut Kanser Kebangsaan.

Akar likuoris mengandungi glycyrrhizin bahan yang dipanggil dan ia adalah sebatian ini yang meningkatkan imuniti anda, mengurangkan gejala keletihan yang kronik, membantu menyembuhkan ulser perut dan mengurangkan aduan pencernaan dan diiktiraf secara meluas untuk merawat penyakit pernafasan. Akar itu dibuat ke dalam tablet, tinctures, kapsul dan krim dan boleh diperolehi di mana-mana kedai kesihatan atau farmasi yang menyimpan stok produk herba.

Terdapat dua jenis likuoris ubat-ubat herba: glycyrrhizin dan DGL, atau likuoris deglycyrrhizinated. Kedua-duanya mempunyai kegunaan yang berbeza dan kesan ke atas badan anda.

Keupayaan Jenis pertama untuk melawan virus sejuk dan selesema telah menjadikan ia salah satu daripada alat bantuan herba yang paling popular untuk merawat masalah pernafasan dengan melegakan gejala-gejala seperti batuk dan sakit tekak. Ia juga berfungsi untuk lendir nipis, membantu untuk membersihkan saluran pernafasan.

Pakar pemakanan dan pakar homeopati menggunakan likuoris untuk merawat sindrom keletihan kronik, fibromyalgia dan gangguan lain yang terjejas oleh kadar penghasilan kortisol, yang merupakan hormon adrenal bertanggungjawab untuk mengawal tekanan darah, fungsi imun dan metabolisme glukosa yang tetap.

Likuoris Deglycyrrhizinated membantu dalam kes-kes pedih hulu hati, ulser perut dan penyakit keradangan usus, tetapi ia tidak berfungsi cara yang sama seperti akar likuoris tidak. DGL meningkatkan pengeluaran badan bahan-bahan yang kot esofagus dan perut, yang menawarkan perlindungan daripada kesan kerosakan akibat asid perut. Kajian telah menunjukkan bahawa ubat herba ini adalah lebih berkesan daripada ubat-ubatan anti-ulser preskripsi.

Sila dapatkan nasihat doktor anda sebelum menggunakan mana-mana ubat-ubatan herba, anda perlu berada di bawah jagaan mereka.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar